دوره MBA کسب و کارهای دیجیتال

تکنولوژی به رشد نمایی خود ادامه داده و دنیای ما را هر روز بیش از دیروز تغییر میدهد. انقلاب دیجیتال، از سویی معماری سازمانها و محصولات را به چالش کشیده، و از سوی دیگر بیزنس مدل کسب و کارها را تغییر داده است.در این میان ذهن بشر که به الگوی تفکر خطی عادت کرده است، در درک هویت، الزامات و مشخصات اقتصاد دیجیتال، که به تبع فناوری از الگوی رشد نمایی پیروی میکند ناتوان شده است.

در دنیای گذشته، یک دوره تحصیل در مهندسی عمران یا شیمی کافی بود تا فرد دانش آموخته 40 سال پس از فارغ التحصیلی هم با دانشی که در 4 سال دانشگاه آموخته شده بود، روزگار خود را در قامت کارمند یا صاحب کسب و کار بگذراند. در عصر دیجیتال اما، نیاز به بازآموزی و آموختن از روزی به روز دیگر افزایش میابد.

MBA کسب و کارهای دیجیتال
در این راستا، آکادمی تحول دیجیتال با مشارکت موسسه آموش عالی بهار با برگزاری دوره MDBA (Master of Digital Business Administration) (بروشور دوره) به شما کمک میکنند تا ضمن درک صحیح انقلاب دیجیتال و الزامات آن بتوانید از مواهب آن به عنوان یک فرصت برای ابراز خلاقیت و توسعه بازارهای جدید و طراحی محصولات نوین مورد نیاز بازار استفاده کنید. (لینک ثبت نام)
دوره MBA کسب و کارهای دیجیتال برای صاحبان کسب و کارهای سنتی که الزاما باید مسیر تغییر را طی کنند، مدیران استارت آپها و کارکنان و مدیرانی که میخواهند در آینده سازمان خود نقش پر رنگتری به عهده داشته باشند، مناسب بوده و در 5 ماژول طراحی شده است.

ماژول فناوری، با تبیین انقلاب دیجیتال، به تشریح تکنولوژیهای عمده پرداخته و به مخاطب الزامات به کارگیری فناوری در سازمانها را توضیح خواهد داد. تحول دیجیتال مفهوم پردازی شده و دانشجو سازمان خود را در قامت بررسی موردی از دیدگاه تکنولوژی موشکافی خواهد کرد.

در ماژول رهبری به نقش و وظایف رهبران در به کارگیری فناوری در سازمان و الزام رهبران به تدوین استراتژیهای مناسب و نقشه راه برای تحول بنیادین دیجیتال پرداخته میشود.

ماژول تجربه مشتری به مهمترین رکن هر سازمان و کسب و کار خواهد پرداخت. در دوران پس از انقلاب دیجیتال، الگوهای خرید، انتخاب، تماس و تعامل مشتریان در هر کسب و کاری تغییر کرده است. در نتیجه باید روشهای بازاریابی و فروش و مدیریت تجربه مشتری هم در سازمانها تغییر کند.

اقتصاد دیجیتال بر مبنای سازمانهایی که از با استفاده از فناوریهای نوین و بر اساس مدلهای تجاری جدید شکل گرفته¬اند ایجاد میشود. در ماژول چهارم به این سازمانها و الفبای این اقتصاد پرداخته و رموز موفقیت و شکست در اقتصاد دیجیتال را با حضور استارت آپهای موفق و شکست خورده بررسی میکنیم. در این ماژول خواهیم آموخت که چگونه از سودآور بودن یک ایده مطمئن شویم و آن را به یک طرح تجاری قابل ارائه به سرمایه گذاران تبدیل کنیم؟ به تبیین مسیر پیش روی هر استارت آپ پرداخته و تلاش خواهیم کرد که اصول کارآفرینی در اقتصاد دیجیتال را تبیین کنیم.

در جهت هر چه کاربردی تر کردن دوره، در ماژول پنجم، هر دانشجو با انتخاب یکی از اساتید اقدام به بکارگیری آموخته¬ها در قالب یک پروژه پایانی که در طول ترم به مرور تکمیل میشود خواهد پرداخت.

۱۰ دیدگاه در “دوره MBA کسب و کارهای دیجیتال

  1. جالبه.
    اتفاقا امروز داشتم فکر می‌کردم که کی قراره رشته‌ای دانشگاهی و آکادمیک با سرفصل‌های صحیح در «دیجیتال مارکتینگ» و «بازاریابی محتوایی» ایجاد بشه. نگاهی به لیست اساتید انداختم و البته خوشحالم که این کار توسط حمید طهماسبی و سجاد بهجتی که از بهترین چهره‌های این حوزه هستند پیش می‌رود.
    در حال تدوین سیلابس تخصصی و جزئی درس «بازاریابی محتوا، استراتژی محتوا و فلسفۀ محتوا» هستم که امیدوارم پس از اتمام بتواند بحث‌های این دوره را غنی‌تر نماید.

    با مهر
    یاور

  2. چه جالب، امیدوارم واقعا موثر واقع باشه، چون هرچقدر که فضای دیجیتالی رشد بکنه، استارت آپ های جدید بیشتری هم معرفی میشن و زندگی به صورت مدرن تر میشه و البته خیلی راحت تر و خیلی از کارهایی که نیاز به وقت گذاشتن داره، کم کم با استارت آپ ها به پایان میرسه و نتیجه این میشه که فرصت بیشتری برای وقت گذاشتن در کنار خانواده و دوستان داشته باشی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *