بلاک چین و حریم شخصی و توضیح من در مورد کافه دیجیتال یازدهم

Blockchain

قسمت جدید کافه دیجیتال با موضوع بلاک چین و حریم شخصی که منتشر شد، متوجه شدم که سوال اصلی را که آرش سروری عزیز از من پرسیده بود را پاسخ ندادم! در واقع میخواستم ابتدا نگرانی حریم شخصی را تبیین کنم و بعد سوال را پاسخ دهم که موضوع کلا به جای دیگری رفت و سوال بی جواب ماند.

اگر چه فکر میکنم بحث مطروحه در این قسمت هم بحث به درد بخوری بود اما ضروری است پاسخ سوال را اینجا مطرح کنم. سوال این بود که وقتی ما میگوییم بلاک چین یک دفتر دیجیتال توزیع شده و شفاف است، معنی آن این است که رکوردهای مربوط به ما در این دفتر برای همه قابل مشاهده است و این با امنیت حریم شخصی در تضاد است.

پاسخ ساده این است که هر کس از یک Public key و یک Private Key منحصر بفرد استفاده میکند که کل شبکه او را با همین دو رشته کد الفانیومریک میشناسند و در واقع هویت واقعی ما پشت کیف پول الکترونیکی که بر اساس این دو رشته کد کار میکند قرار دارد. در نتیجه نگرانی امنیت حریم شخصی وجود ندارد.

سوالات زیادی برای ما ارسال شده است که با دسته بندی آنها برنامه ای را به پاسخگویی به این سوالات اختصاص خواهیم داد.

لینگ برنامه یازدهم کافه دیجیتال روی آپارات

 

۲ دیدگاه در “بلاک چین و حریم شخصی و توضیح من در مورد کافه دیجیتال یازدهم

  1. سلام جناب تقوی من چند تا سوال داشتم. من فایل های شما با دقت دیدم و شنیدم چندتا نکته برام مبهم ماند. خواستم سوال کنم در صورت امکان شما جواب بدهید. ۱. اگر بحث blockchain در مباحثی که فرمودید عملیاتی شود بحث مالیات و هزینه های عمومی در جامعه چطوری محاسبه و تامین خواهد شد؟(البته در جوامع با حساب و کتاب)
    ۲. آیا محاسبه و ذخیره این همه داده در بلند مدت در صورت درگیری همه چیز خودش دردسر ساز نخواهد شد؟
    ۳. امکان نداره الگوریتم هایی پیدا شوند و از رفتار های سیستم بتوانند امکان هک را فراهم کنند؟
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *