کرونا در آمریکا | چگونه ترامپ روی آتش کرونا بنزین میریزد؟

کرونا در آمریکا

هفته نامه اشپیگل در مقاله ای به تاریخ 11 آوریل 2020 به بررسی وضعیت آمریکا در مقابل اپیدمی ویروس کرونا در آمریکا و چگونگی روبرو شدن کاخ سفید با این بحران بی سابقه پرداخت. این مقاله که به قلم 7 نفر از نویسندگان این هفته نامه نوشته شده است تلاش میکند تا تصویری واقعی از وضعیت آمریکا در حال حاضر و آینده نزدیک به مخاطب بدهد.

اشپیگل از معتبرترین رسانه های اروپایی است که با بیش از هفتاد سال سابقه تاثیر جدی روی افکار عمومی آلمان و بعضا کل قاره دارد. در روزهایی که پیدا کردن یک رسانه کمتر مغرض و سیاس کار دشواری شده است، شاید اشپیگل و نگاه آنها به بحران اپیدمی کرونا بتواند کمی به وسعت دید ما کمک کند.

در روزهایی که وقت آزاد بیشتری داشتم و البته در حال تجربه لذت دوری از اخبار روزمره بودم، تلاش کردم تا با مطالعه مقالات جدی خودم را سرگرم کنم و با توجه به اهمیت وجود توان مقایسه ذهنی به نظرم این مقاله باید توسط مخاطب فارسی زبان به دقت مطالعه شود تا بتواند به مقایسه ذهنی بحران کرونا در آمریکا و ایران و سایر کشورهای جهان دست بزند. در نتیجه به فارسی ترجمه اش کردم و بعد آنرا به یک پادکست 30 دقیقه ای تبدیل کردم. تحربه جالبی بود که امیدوارم دوام داشته باشد.

۱ دیدگاه در “کرونا در آمریکا | چگونه ترامپ روی آتش کرونا بنزین میریزد؟

  1. خوشبختی یک مفهوم در حال نوسان در تمام مدت عمر انسان است. ممکن است گاهی به شکل آرامش ، گاهی امید به آینده ، گاهی ثروت ، گاهی بر بلندای قله های دانش صعود کردن و گاهی لذت بردن از نوشیدن یک لیوان آب یا قدم زدن در یک روز آفتابی در پارک باشد.
    نمیدانم دقیقا در چه نقطه ای ولی مطمئنم هر انسانی به طور نسبی در زندگی خود به تجربه نسبی از خوشبختی خواهد رسید.
    شاید مخرج مشترک همه مفاهیمی که به نوعی مترادف خوشبختی قلمداد می شود کمال و رشد باشد. کمال آدمی در علم ، ثروت ، آرامش و….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *