خشونت، سکس و قهرمان سازی عوامل جذابیت و موفقیت در سینمای دهه های اخیر دنیا بوده اند و این هر سه این عامل در سینمای ایران امکان بروز و ظهور ندارند در نتیجه سینمای ایران در غیاب جلوه های ویژه میلیون دلاری و قهرمانهای همه فن حریف تبدیل به سینمای داستان گو و قصه پرور شده است. طرفه اینکه هر موضوعی هم نمیتواند برای ساخت فیلم انتخاب شود و هزار محدودیت و خط قرمز رسمی و غیر رسمی هم حاکم است.
در این میان اما امروز تنها سینمایی که نه در گیشه بلکه در جلب توجه و درخشش در عرصه جهانی هماورد سینمای هالیوود است سینمای داستان گوی ایران است، با فیلمهایی که بودجه اشان به اندازه هزینه تنقلات و میان وعده های صرف شده در حین ساخت یک فیلم هالیوودی هم نیست.
اینکه یک صبح اسفند ماه از خواب بیدار شوی و ویدیویی انوشه انصاری را ببینی که پیام اصغر فرهادی را بعد از برنده شدن اسکار دوم او میخواند لابد یک اتفاق تاریخی است.
خوشحالم که هنوز هم در برخی عرصه های بین المللی حرفی برای گفتن داریم و دیده می شویم.
و ممنون ازشما که این اتفاق بزرگ را به رشته تحریر درآوردید.