استاد شجریان | کاریزمایی تکرارناپذیر

استاد شجریان

استاد شجریان پدر همایون و مژگان است یا شاگردانی مثل ایرج بسطامی و شهرام ناظری داشته یا اینکه جایزه شوالیه و بنیاد آقاخان را برده و دو بار نامزد جایزه Grammy شده و چند ساز را ابداع کرده است که هر کدام افتخاری است که نیمی از یکی از آنها هم خیلیها را به عرش میرساند. این مرد اما در تلخ و شیرین روزگار هنوز کنار ما ایستاده ، همینجا روی زمین و هرگز مردمش را به چیزی نفروخته است.

این روزها استاد شجریان درگیر تخت بیمارستان و جدال با گذر بیرحم زمان است و ما دل توی دلمان نیست که مبادا روزی سایه اش بر سرمان نباشد.

خیام این ویدیو از کلام او در مدح خیام خیلی برایم عزیز است. دریغم آمد این ادای احترام دردانه هنر ایران به مقام خیام نیشابوری را به اشتراک نگذارم.

۲ دیدگاه در “استاد شجریان | کاریزمایی تکرارناپذیر

  1. البته استاد شجریان، استادِ استاد ناظری نبودن. ایشان و استاد ناظری هر دو تقریباً هم دوره هستن و همزمان وارد عرصه موسیقی شدن ولی جدا جدا و نزد استادانی جدا موسیقی آموخته ن. صفحه ویکیپدیای هر کدام ازین دو استاد بزرگ، اطلاعات خواندنی و مفیدی رو به ما میده که خوندنش باعث میشه که واقعاً به وجود نازنین این دو استاد افتخار کنیم.

  2. امیر جان بدون شک مفاخری چون استاد شجریان در موسیقی ما کمتر تکرار خواهند شد. کمتر کسی را می بینی که از دهه ۴۰ (گروه چاوش) تا دهه ۸۰ همانند ایشان در اوج باشند و صدا و سبک ایشان برای هیچکس تکراری نشود (برعکس برخی از هنرمندان که فقط ۶ ماه در اوج هستند). باوجود کسالت حال ایشان، هنوز صدای او در بین مردم محبوب است و دردانه ایشان نیز با قدرت راه پدر را ادامه می دهند.
    خداوند به استاد و خانواده محترم عمر با عزت عطا کند که در این جولان بی ارزشی ها، ارزشی به موسیقی سنتی ما اضافه کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *