به احترام بانوی ایرانی و تحول دیجیتال

اینکه ساعت ۱:۲۰ دقیقه صبح اسنپ بگیری و ۲۰ تا اسنپ هم در اطرافت باشند اصلا جای تعجب ندارد، اما اینکه کسی که درخواست سفر شما را قبول کرده و اون وقت شب شما را به مقصد میرساند یک خانم دانشجو با یک پژو۲۰۶ باشد حتما جای تعجب و البته ستایش دارد.

تحول دیجیتال و اسنپ

از این جهت جای ستایش دارد که بدون تحول دیجیتال و پدیده های مبارکی مثل اسنپ، امکان نداشت و ندارد و نخواهد داشت که هیچ خانم نیمه عاقلی هم دست به چنین ریسکی بزند.

همانطور که قبلا نوشته بودم و میدانید با اسنپ هویت مسافر، مکانی که سوار شده و مکانی که میخواهد برود و اطلاعات حساب بانکی او راستی آزمایی شده و جای هیچ ریسکی نیست. دعوایی هم بر سر کرایه و یا پیدا کردن آدرس نیست! پس چرا یک خانم دانشجوی با شرف و با همیت نباید برای کسب درآمد مشروع اقدام به این کار بکند؟

یادم میآید که چند ماه پیش که هنوز اپلیکیشنهای مشابه اسنپ توسط از ما بهتران راه اندازی نشده بود، مدیران سه‌لتی عزیز ما، داشتند برای امنیت مسافر یقه جر میدادند و بعدتر که دوستانشان اپلیکیشن مربوطه را راه انداختند مشکل امنیتی حل شد. حالا کجا هستند مدیران سه‌لتی ما تا ببینند برداشت مردم از امنیت را.

بانوی ایرانی

این روزها با ربات تلگرام از شیرینی فروشیهای شیرینی میخریم که مغازه ای ندارند. از گل فروشی گل میخریم که مغازه متری صد میلیون تومانی ندارد! یک بانوی ایرانی با سلیقه در صفحه اینستاگرام خود تبلیغش میکند و به لطف تحول دیجیتال به صورت آنلاین میتوانیم پولش را پرداخت کنیم. به احترام این بانوان و تحول دیجیتال باید کلاه از سر برداشت و کمکشان کرد.

پانوشت: در مواجهه با دوستان و شرکای خارجی که بعضا کشورهای دیگر منطقه را دیده‌اند، همیشه با غرور و افتخار از نقش خانمها در اقتصاد کشورمان و حضور پر رنگشان در اجتماع حرف میزنم.

واقعا اگر درک کنیم که اطرافیان ما پاکستان و افغانستان و عربستان و عراق و بحرین و مصر و قطر و سایرین هستند و در ما خاورمیانه ای هستیم که هنوز زنان برای داشتن حق رانندگی و یا مشارکت سیاسی و یا حتی خرید قهوه از استارباکس دارند میجنگند آنوقت ارزش حضور زنانمان در اجتماع و اقتصاد و سیاست را میفهمیم.

زنان در جهان عرب

طرفه اینکه خانمها هر جا امکان داشته خوب حق خودشان را میگیرند و تسلیم هیاهوهای متحجرین وطنی که زن را کارخانه بچه سازی و سرویس دادن به آقایان میدانند نمیشوند.

۶ دیدگاه در “به احترام بانوی ایرانی و تحول دیجیتال

    1. این جوری که من میبینم آقایان به خودباوری نیاز دارند ظاهرا! هر آگهی استخدام که میدهیم ۸۰% داوطلبان خانمها هستند و انصافا از آقایان هم بهتر هستند! من مجبور شدم برای حفظ تعادل در شرکت مدتی استخدام خانمها را متوقف کنم والا الان خودم رو هم از شرکت بیرون میکردند.

  1. سلام
    ممنون برای این مطلب
    یاد نظریه در اقتصاد به نام نظریه قرارداد افتادم که باعث شد داگلاس نورث اقتصاددان اهل آمریکا جایزه نوبل بگیره. این نظریه در مورد رفتارسازی قرارداد می باشد وقتی کسی برای استخدام به شرکت مراجعه می کند خیلی از چیزها را شاید نتوان در رزومه دید مانند منظم بودن ولی وقتی قرارداد با طرف مقابل بسته می شود شخص مجبور به منظم بودن می شود چون احتمالا جریمه و هزینه باید بپردازد چه مستقیم و چه غیر مستقیم. قراردادهای اجتماعی هم که نمیشه برخی از آن ها دید هم به این شکل رفتارساز می شوند. امیدوارم درست مثال زده باشم:)
    آیه ۲۸۲ سوره بقره که بلند ترین آیه قرآن هم هست نیز به قرارداد اشاره می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *