بلاک چین و پارادایمهای دنیای پیش رو

امروزه بر اساس مفهوم بلاک چین، پولهای دیجیتال دیگری هم تولید شده‌اند که معروفترینethereum آنها است. نسل جدید بلاک چین توسط یک جوان ۱۹ ساله کانادایی ایجاد شده است که امکان ایجاد قراردادهای هوشمند را به ما میدهد.

نسل جدید بلاک چین

مفهوم قرارداد هوشمند برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ توسط نیک سابو مطرح شد. طبق تعریف او قرارداد هوشمند به دنبال نگهداری قراردادها به صورت دیجیتال روی یک دفتر ثبت توزیع شده بود. قرارداد هوشمند در واقع یک برنامه کوچک کامیپوتری است که در بلاک چین ذخیره میشود و با استفاده از منطق IF-THEN به صورت خودکار اجرایی شده و پرداخت و دریافت را مدیریت میکند.

دن تاپ اسکات میگوید:

نسل جدید بلاک چین در واقع نسل جدید اینترنت خواهد بود. اینترنتی که ۴۰ سال پیش زندگی بشر را تغییر داد، در واقع امکان ارسال دیتا را با سرعت نور در سراسر جهان فراهم کرد به نحوی که امروز هر یک از ما با استفاده از گوشیهای هوشمند خود میتوانیم با هر کس و در هر جای دنیا ارتباط تصویری زنده داشته باشیم. این به معنی از بین بردن بعد فاصله در دنیای ما بود که البته دستاورد بسیار مهمی برای بشر به شمار میرود. چیزی به اهمیت اختراع چرخ یا ماشین چاپ یا موتور بخار. نسل جدید اینترنت اما، بر اساس مفهوم بلاک چین امکان ارسال ارزش واقعی را برای ما فراهم کرده است.

بلاک چین و پارادایمهای جدید

بلاک چین چه پارادایمهایی را در زندگی ما تغییر خواهد داد؟

  • بلاک چین امکان انجام تراکنش امن و مستقیم از طریق راههای جدیدی که هرگز تا حالا تجربه نکرد‌ه‌ایم را برای ما فراهم میکند.
  • بلاک چین باعث میشود تا مالکیت در جهان غیرقابل مناقشه شود.
  • با بلاک چین نیاز به تجمیع کننده ها از بین میرود چون مردم دیگر میتوانند مستقیم با هم به صورت امن تراکنش انجام بدهند.
  • با بلاک چین جریان گردش پول سریعتر و ارزانتر و امن تر میشود.
  • بلاک چین باعث میشود تا تولیدکنندگان محتوی به معنی واقعی مالک اثر خود باشند و این موضوع باعث شکوفایی صنعت محتوی در جهان خواهد شد.
  • بلاک چین میتواند امکان راستی آزمایی بسیار آسان و سریع را فراهم کند. وقتی شما بتوانید کل پروسه ساختن یک ساختمان را روی بلاک چین تعریف کنید، برای خریدار کاری نخواهد داشت تا با اسکن کردن یک QR کد از رعایت همه استانداردها و کیفیت مصالح ساختمانی به کار برده شده اطمینان حاصل کند.

در ادامه مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت که پارادایمهای برشمرده شده چه کسب و کارهایی را تحت تاثیر خود قرار خواهند  داد. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *